Mooloolaba

Gokväll! Nu har de två svenskarna av alla tusentals svenskar här i Australien tagit sitt pick & pack till Mooloolaba. Blev uppgraderade av grey hound, vet inte vrf men fick åka en liten buss med egen guide. Stannade vid Glas Mountains, skit fin utsikt bland det bästa jag sett här i Australien och så berättade han massor om de olika små ställerna vi åkte förbi. Även ett stop vid en liten butik där de sålde egen producerad frukt, där jag och Jenny gick lösa. Frukt till frukost imon!

Nu sitter vi på ett fik nere vid havet och smider planer inför morgondagen. Har det inte allt för dumt vi!

Infinity

Mätta och goa blev vi igår, mötte även upp Filip och Henke igår som följde med oss ut och åt. Var även deras sista dag här i Surfers vilket det också var för oss. Känner inte att vi får ut så mkt mer utav staden mer, speciellt inte när det är dåligt väder. Så vi beger oss mot Mooloolaba med buss om en liten stund, ligger strax norr om Brisbane.

Just det! Jag och Jenny gick till ett ställe efter vi ätit som hette infinity. Kostade dock 20 dollar för en runda men gu vad vi skrattade. haha! Var som en labyrint med massa olika rum man skulle ta sig igen, kul!
Köpte även med oss lite australienskt godis tillbaka till hostlet, men uch vad vi mådde illa efteråt. haha. Inget hemmakvälls godis direkt, man tuggade på något mjukt men man visste liksom inte vad det skulle smaka. Så att köpa lösgodis här kommer inte stå högst upp på listan på ett tag!

Smoth

Mysig dag i staden har vi haft, strosat omkring och fönster shoppat då vår budget inte riktigt håller för några sådana utgifter. Var och fikade på Berrys, där man kan välja mellan flera olika sorters av frusen youghurt och en mängd olika saker att toppa. Mitt nya favorit ställe!

Nu ska jag och Jenny lyxa till det och gå ut och äta!

270112

Regnregnregn! Blev Surfers centrum idag där vi gick runt i deras köpcentrum, var på Hard Rock Café och ännu ett annat café för att fördriva tiden. Vill jätte gärna åka ut till en jätte stor vattenpark som ska vara grym, så vi hoppas på bättre väder+ att min hals ska bli bra, river gott i den nu men tur att fisherman finns!

Nu ska det lagas mat.

Surfers Paradise

Nu är vi då alltså i Surfers Paradise, började med att vi mötte upp Henke och Filip i onsdags kv för en liten runda i staden. Igår firade vi Australien day med BBQ och en kort sväng ute. Kul!

Lite bilder från vistelsen i Surfers än så länge.

Sparkels

Byron Bay bjöd även på bio, Sherlock Holms, och efter det blev det pizza. Den var riktigt god men den slår inte Sveriges pizzor.

Lighthouse

I brist på annat en dag i Byron när Jenny var ute och surfade cyklade jag upp till deras fyr, skulle visst va skit fin utsikt. Bara det att det var skyfall och att det blåste så kinderna fladdrade, men glad var jag ändå. Fint var det!

Nightlife

Byron levererade inte på dagarna men det gjorde kvällarna istället. Tisdagen blev det middag ute med de två svenska tjejerna sedan testade vi på ett populärt uteställe i Byron som hette Cheeky Monkeys. Tyckte vi alla om så där spenderade vi även onsdagskvällen.

Good times

Så i söndags dagen vi anlände i Byron hängde vi på stranden i stort sett hela dagen, tråkigt nog tog vi inga bilder då vi var väldigt optimistiska med vädret. Men kan säga att det var riktigt fint där, förrutom att ett tjej- gäng i jämte oss fick ett besök av en orm och inte liten var den. Så det sänkte det hela lite då vi satt som på nålar och höll span på mer närgångna ormar. Blev lite pool-häng istället under senare eftermiddagen och på kvällen lite kortspelande med Sofie och Camilla som vi träffade där.

På resande fot

Glömde skriva att jag och Jenny lämnade Sydney i lördags kv för att sitta på bussen i 12 timmar till Byron Bay. Där stannade vi fyra dagar, då vädret inte var på vår sida lämnade vi regniga Byron igår för att ta oss till något bättre surfers paradise där vi är nu. Tänkte ta tillvara på den fria wifin här så fler inlägg kommer om vistelsen i Byron och fortsättning med Surfers.

Så håll koll!

Byron Bay

Tredje dagen i Byron Bay nu, dock gick inte våra planer på att förbättra brännan hem här, regn hela veckan. Lite synd då det man verkar göra här är att, sola, bada, festa. Så får bli att gå ut en sväng ikväll här i Byron. Träffat två härliga svenska tjejer här med som kom samma dag som oss, så dem har vi hängt med här under dagarna. Jenny var på surflektion igår, riktigt duktig är hon, så hon är ute och surfar nu medans jag sitter här på ett café och nördar mig lite. Själv tycker jag det är lite för kallt i vattnet för surf fortfarande (23+), jag vet blivit en badkruka men än är inte resan över.

Bäst av allt idag ska bli BBQ ikv som hostlet anordna, herregud vad vi äta! Här blir det inga billiga makaroner för oss ikv inte. El ångrar mig det bästa av allt idag ska faktiskt bli att få skypa med min pojkvän ikv!

Mer update kommer.

All day long

Kanon dag igar, fick antligen traffa Lina och Lisa som kom till Sydney nu i veckan. Vi lag po Bondai beach och hade det riktigt gott hela dagen. Kanske inte kommer synas mer nu under resan so var riktigt kul att vi var samtidigt i Sydney. Kvallen gjorde jag och Jenny lite gott att ata for att sedan testa po Sydneys uteliv, blev en skon utekvall med en drink och mest span po hur det var att vara ute har i staden.

Inspelning av serien Livraddarna pa Byron Bay

Chinatown

Skulle läggas upp igår!

Idag var en mulen dag så jag och Jenny tog en promenad ner till chinatown. Väl framme så var det inte mer än lite kinesskyltar här och var, trodde vi tills vi av en slump hittade en inomhus marknad. Gigantisk! Där inne vandrade vi omkring ngn timme och kollade på alla möjliga saker. Jenny bitch-slapade en kines ( tillägga ej med flit) och jag fick kinesiska bitch blickar på mig, haha. Tror hon svor ngt åt mig också när jag försökte pruta lite. Annars så var det kanon, fick med mig ett par solglasögon och en keps. Behövs här kan jag säga!

Bokat bussbiljetter idag med, så på lördag åker vi vidare uppåt till Byron Bay.

Sydney

Äntligen landat lite, jetlagen har lagt sig, börjat vänja oss vid att sova med random människor och att gå förbi prostituerade på kvällskvisten. Men kanske inte så konstigt då vi ovetande hamnade på Sydneys "partygata". Inget och klaga över egentligen då vi älskar resten av staden, stränderna, city, parkerna, maten och människorna här som är hjälpsamma mot oss stackars turister. Värmen här är inget att klaga över heller, dock riktigriktigt tur att vi fick med oss massa solskyddkräm, missar man en fläck så är man körd. Vilket jag fick uppleva idag, men med massa lotion så ska de förhoppningsvis lägga sig över natten.

Annars har vi de kanon! Åkte båt över till en super fin strand igår, kollat operahuset, besökte en annan strand idag som vi tog en promenad på, dock missförstod vi avståndet lite då vi gick i en och en halv timme, haha! Men det va de värt, lite go träningsvärk på det bara.

Nu sitter vi på ett fik och planerat lite för kommande stop, ser lovande ut!

När man inte satt på flyget...

Förseningar & Dallas-George

Framme!

Med en massa förseningar i bagaget landade vi här Sydney-tid 6:05. Började stabilt redan på Köpenhamns flygplats där vi blev en timme sena och riskerade att missa vårt flyg till Singapore. Men med trevligt sällskap av Dallas-George gick tiden då han gladligen pratade öppet om sitt liv och alla hans flygningar runt om i världen. " Have been here and here, and here, also here..." haha. Väl framme i London blev vi slussade direkt till vårt tvåvåningsplan till Singapore, och när vi precis satt oss till rätta så ropade ena flygvärdinan ut att den ena motorn va ut funktion. Kul! Så de var bara att gå av planet, men blev bjudna på lunch inne på flygplatsen så de kompenserade lite. Träffade på en dansk tjej som också skulle med till sydney, så henne lunchade vi med och spenderade tiden med på flygplatsen. Kl 16:00 lyfte vi sedan alltså fem timmar senare och började arbeta av den 13 timmar långa flygresan, men vi hade ett jätte fint plan med egna tv-skärmar och spelkonsoler så massa filmer, serier och tv-spels spelande blev det kan man säga. Våran tur hann inte i kapp oss i Singapore heller där det blev sju timmars väntan, men blev inte så illa som vi trodde då vi blev körde till ett nybyggt hotell mitt inne i centrum där vi fick fri tillgång till buffén, poolen och egna rum. Mycket mumsigt tyckte vi som slapp undan flygmaten ett litet tag+ att vi fick se liten bit av singapore. Resten av resan ner var i stort sett svart, både jag och Jenny slocknade direkt när vi kommit upp i luften av trötthet.

Så nu sitter vi på ett fik mitt inne i centrala Sydney och planera lite. Fick även massa bra tips på bra ställen här i Sydney från en australiensare som vi stötte på under resan, snällt!

Så till familjen där hemma, kort och gått vi har det bra :)!

Packat&Klart

Nu närmar det sig!
Imorgon kl 8:05 ska vi sitta på planet mot Sydney med mellanlandningar i London och Singapore, så det blir ett helt dygn uppe i luften. Men har bunkrat upp med massa musik, tidningar, spel och böcker så det ska nog gå an.

In and out

Alltså om tre dagar bär det av, den 14 januari 2012.
Australien, Nya Zeeland och Bangkok, tre och en halvmånad i värmen.
Känns rätt sjukt faktiskt för ett år sedan satt man och spånade på en resa i framtiden och här sitter man nu.
Första två månaderna blir med med min vän Jenny för att sedan avsluta den sista månaden med pojkvännen min som möter upp mig i NZ.

Galet bra!

Välkommen!

Nu kör jag igen, ett litet nyårslöfte även ett önskemål från nära och kära.
Kände att det kunde passa bra nu när jag strax ger mig iväg ut i vida världen.

Vill även tillägga ett stort tack till min fina vän Malin som har gjort den här bloggen så fin och skriv-vänlig.